FANDOM

Ash Ketchum
サトシ Satoshi
Ash BW

Ash razem z Pikachu w serii Najlepsze Życzenia

Wiek 10 lat (debiut)
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Brązowy
Kolor włosów Czarny
Miasto Pallet Town
Region Kanto
Rodzina Delia (matka)
Debiut w anime Pokémon, wybieram Cię!

Ash Ketchum (Jap. サトシ Satoshi) - główny bohater Animé. Jest trenerem z Kanto. Podróżuje ze swym towarzyszem, wiernym Pokémonem Pikachu, oraz innymi Pokémonami, a także przyjaciółmi: Misty, Brockiem, później również z Tracey'em. Od początku 6 do końca 9 sezonu podróżuje z Brockiem, May i Maxem, natomiast poczynając od 10 serii - z Brockiem i Dawn. Od 14 sezonu z Iris i Cilanem. Jego celem jest zostać Mistrzem Pokémon.

PostaćEdytuj

Ash fleeing spearow

Ash stara się chronić Pikachu

Głównym celem Asha w życiu jest zostanie największym na świecie Mistrzem Pokémonów. Ash rozpoczął swoją podróż w wieku 10 lat jako serdeczny i pełen intencji, ale uparty i amatorski trener. Był zmuszony do zaakceptowania bezczelnego Pikachu, ponieważ spóźnił się na odbiór innego Pokémona. Jego pierwszy Pokémon został złapany przez szczęście, ponieważ nie wiedział nic na temat walki i wahał się przyznać, gdy był w błędzie. Wiele odznak z Sal zostało mu przyznanych tylko z wdzięczności za pomoc. Z jego pierwszych pięciu odznak, tylko Odznakę Pioruna zdobył w normalny sposób - w pojedynku i zwycięstwie nad Porucznikiem Surge'em. Za każdym razem, gdy wydawało mu się, że coś zrobił dobrze, to w jakiś sposób krzyżował się z rywalem z dzieciństwa, Garym Oakiem.
Ash anime

Ash Ketchum w oryginalnej serii

Zawsze przypominał Ashowi, że był zawsze o krok lub siedem z tyłu, między innymi wtedy, gdy Gary złapał około czterdziestu pięciu Pokémonów, podczas gdy Ash miał ich zaledwie siedem. To utrudniało sprawy bardziej, gdy z powodu braku doświadczenia, jego Charizard, najpotężniejszy Pokémon, nie chciał go słuchać.

Z biegiem czasu, poświęcenia Asha opłaciły się. Po zdobyciu pierwszych ośmiu odznak udało mu się konkurować w Lidze Indigo, gdzie awansował do piątej rundy - dalej przegrał z Ritchie'm i skończył w 16 najlepszych. Po pogodzeniu się z klęską, nadal dążył do poprawy swoich umiejętności, podejmując nowe wyzwania, a także konkurował w innych konkursach Ligi Pokémon - najbardziej zatriumfował podczas Ligi Pomarańczowej i Strefy Walk.

Ash zmienił się wiele razy w ciągu cyklu anime, zwłaszcza w odniesieniu do jego umiejętności w szkoleniach Pokémonów, ale jego gorliwość, pośpiech i determinacja pozostały. Nigdy nie odchodzi od celu, aby pozostać lojalnym wobec swoich przyjaciół, rodziny i jego zwolenników, a przede wszystkim jego Pokémonów. Ash stał się wielkim trenerem ucząc się znaleźć i wykorzystać wewnętrzną siłę każdego z jego Pokémonów przez więzi z nimi. On także uczy się, gdzie leżą ich ukryte zdolności, a także odwołuje się do niekonwencjonalnych strategii podczas walki szczególnie z trudnymi przeciwnikami. Woli trenować Pokémony najlepiej jak potrafi, nie zmuszając ich do ewolucji.

Ash AG

Ash w seriach Advanced Generation

Na początku, Ash pierwotnie szkolił siebie, zamiast złapać więcej Pokémonów niż Gary. Później zwolnił tempo, co pozwoliło mu skupić się na indywidualnych cechach każdego Pokémona. W Srebrnej Konferencji Ligi Johto, z wielką pokorą i dojrzałością, Ash ostatecznie wygrał walkę z jego dawnym rywalem, co oznaczało wielki krok w jego historii. Jego dojrzałość wzrosła również w swych kontaktach z Pokémonami. Widać to, gdy Mankey ukradł jego czapkę, a Ash krzyczał i krzyczał, nawet wspinał się na drzewa tylko po to, żeby zdobyć czapkę, ale kiedy Aipom zrobiła to samo, stwierdził jedynie, że czuje się dziwnie bez czapki.

W większości odcinków anime, zwłaszcza podczas sagi Ligi Johto, Ash zaprzyjaźnia się z kimś, kto wpływa na niego i sprawia, że dąży do stania się lepszym trenerem. Termin "najlepszy przyjaciel" jest zazwyczaj zarezerwowany dla Pikachu, ale Ash używa ten termin także dla Misty i Brocka, jak również dla May i Maxa. Ciągle podróżuje dużo po świecie Pokémon i jak dotąd brał udział w kilku Ligach Pokémon, ale nadal uczy się nowych rzeczy o Pokémonach.

Ash zdobył ścisły związek z wieloma legendarnymi Pokémonami, w tym Mewtwo, Ho-Ohem, Lugią, Latias, Azelfem, Shayminem, Giratiną, Arceusem, Victinim, Reshiramem i Zekromem.
180px-Ash DP 1

Ash w seriach Diament i Perła

Chociaż postrzegany jest jako normalny człowiek, Ash ma pewne specjalne umiejętności, m. in. taką samą aurę jak Sir Aaron, bohater legendarny, i teoretycznie jest w stanie manipulować nią w taki sam sposób. Dlatego zaprzyjaźnił się z Lucario Sir Aarona. Jednak nie otrzymał żadnych szkoleń w tej dziedzinie, decydując się na dalszą drogę Pokémon. Został również porównany do starożytnego opiekuna aury, który również miał partnera Pikachu. Później, Ash używał aury ponownie, aby zlokalizować zagubionego Riolu i odczytać umysł Riolu.

Ash brał również udział w Pokazach. Ma przepustkę do Pokazów w Sinnoh, jak również jedną dla Hoenn. Ash nosi połowę przełamanego Poké Balla, podczas gdy Gary drugą połowę, jako symbol ich przyjaźni i rywalizacji. Ma także specjalne przynęty Misty i połowę wstążki otrzymanej w konkursie od May zanim opuściła grupę, by rywalizować w Johto. Ash również brał udział w Pucharze Wallace'a za sugestią Wallace'a, ale przegrał w trzeciej rundzie.

AshWallace

Ash na Pucharze Wallace'a

Ash szybko uzyskał wszystkie odznaki Sinnoh. Podczas jego walki w Konwaliowej Konferencji, udało mu się przejść do Top 4, w czasie której pokonał po raz pierwszy swojego rywala z Sinnoh - Paula. Przegrał jednak z Tobiasem i jego Darkraiem. Po zawodach, Ash, Dawn i Brock wyruszyli w swoje własne drogi do spełnienia ich marzeń.

W serii Najlepsze życzenia, Ash przyleciał z profesorem Oakiem i jego mamą na wycieczkę do Unova. Po porażce w bitwie z Tripem i spotkaniu siły legendarnego Zekroma, Ash zainteresował się podróżą po Unova, by zdobyć nowe Pokémony, a także nowych przyjaciół. Obecnie podróżuje po Unova, najpierw przynosząc tylko Pikachu, jak to uczynił w Hoenn.

Ash brał udział w Klubowych Bitwach w odcinkach Emocje w Nimbasie! - Finał Klubowych Bitew: Narodziny Bohatera!. Walczył przeciwko Burgundy i jej Stoutlandowi w pierwszej rundzie i wygrał przy użyciu Palpitoada. Potem walczył z Georgią i jej Pawniard w odcinku Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!. Ash używał swojej Snivy. Mimo że zmagała się na początku, Snivy udało się pokonać Pawniard i Ash przeszedł do następnej rundy. Następnie, w odcinku Finał Klubowych Bitew: Narodziny Bohatera!, Ash walczył z Dino i jego Darumaką, ponownie używając Palpitoada, i łatwo wygrał. W rundzie finałowej, Ash zmierzył się z Iris i jej Excadrillem. Ash używał Pikachu, ale przegrał mecz i został wicemistrzem w turnieju. Nie czuł się źle, a nawet był szczęśliwy widząc, jak Iris wygrywa turniej.

RodzinaEdytuj

Younger Ash

Mały Ash

Ash jest jedynym dzieckiem, które mieszka z matką, Delią Ketchum, aż do jego podróży Pokémon w wieku dziesięciu lat.

Jego ojciec nigdy nie został wprowadzony. Anime sugeruje, że był kiedyś trenerem Pokémon, który rozpoczął swoją podróż w Alabastii, i że nadal żyje. Wywiad z serią potwierdził, że ojciec Asha jest trenerem z własną podróżą.

CharakterystykaEdytuj

AshAura

Ash używa Aury wewnątrz Drzewa Początku

W stosunkach międzyludzkich Ash jest raczej otwarty i bezpośredni. Jego najlepsi przyjaciele to Brock, Misty, May, Max, Tracey, Gary, Dawn, Iris i Cilan. Bardzo dobre stosunki utrzymuje on również ze swoim mentorem - Profesorem Oakiem. Na początku zdarzało się Ketchumowi, że w przypływie emocji był w stanie rzucić się na innego osobnika, który w jego mniemaniu wyrządzał krzywdę drugiemu Pokémonowi. Obecnie jest on bardziej opanowany i stara się raczej stawiać na rozmowę. Wygląda jednak na to, że jego rywal - Paul wzbudza w nim przypływ silnych emocji, skierowanych wrogo względem jego. Mama Asha - Delia, mieszka w Alabastii, gdzie zajmuje się domem. O jego ojcu niewiele wiadomo. W trakcie swych podróży Ashowi udaje się poznać wielu dobrych przyjaciół oraz kilku zaciętych wrogów. Preferuje on zdrową rywalizację, która wspierana przyjaźnią, pozwala cieszyć się esencją pojedynku, a nie jego zakończeniem. Podejście to nie było takie samo na początku jego podróży, kiedy to Ash nie umiał pogodzić się z przegraną.
Ash Dewgong Drawing

Rysunek Asha - Dewgong

Ash jako postać, z biegiem czasu, także przechodzi swoistą ewolucję. Poznajemy go jako aroganckiego i pewnego siebie dziesięciolatka, który pyszni się każdym swoim osiągnięciem, a także domniema, że wszystko należy mu się za nic. Z czasem jednak, kiedy zdobywa on kolejne doświadczenia w trakcie podróży i poznaje nowych ludzi, wyciąga on pewne wnioski i uczy się, że czasami lepiej jest pomyśleć, zanim przejdzie się do pochopnego działania. Jego głównym celem jest zdobycie tytułu Mistrza, choć nie omieszka on wziąć udział w pobocznych konkurencjach, jakie spotka na drodze. Posiada on nawet Przepustkę Konkursową w regionie Sinnoh, jednak w Pokazach uczestniczył on tylko dwa razy. Z pędzącego przed siebie i stawiającego na własne szczęście osobnika, zmienia się on w bardziej rozważnego stratega, który oprócz obmyślania odpowiednich strategii, trenuje też swoich podopiecznych we właściwy sposób.

OsiągnięciaEdytuj

Ash Current Unova Badges

Odznaki Asha z Unovy

  • Top16 Konferencji Indygo
  • Wygrana w Lidze Pomarańczowej
  • Top8 Srebrnej Konferencji
  • Top8 Konferencji Ever Grande
  • Wygrana w bitwach Battle Frontier (Kanto-Hoenn)
  • Top4 Konwaliowej Konferencji
  • Wiele zwycięstw w lokalnych zawodach Pokémon

PokémonyEdytuj

Jeżeli chodzi o jego podejście do Pokemonów, nie determinuje on ich siły na podstawie wyglądu, uważając, że każdy z nich posiada w sobie ukryte zasoby, które powinno się po prostu wykrzesać. Pomimo porażek, jakie zdarzają się mu na jego drodze, nie załamuje się on już tak, jak to miało miejsce na początku. Potrafi on też oddzielić przyjacielskie stosunki od walk Pokemonów, co nie przychodziło mu zbyt łatwo w początkach jego podróży (Ritchie i przeciwna sytuacja - Morrisson). Jego główna strategia w czasie pojedynków to postawienie wszystkiego na szybkość oraz na ofensywę. Czasem modyfikuje ją, ale tylko dla indywidualnych potrzeb swoich podopiecznych (Grotle). Mimo wizyty w kilku różnych regionach, Ash cały czas się uczy, zdobywając coraz więcej umiejętności.

Ash Pokemon with Oak

Większość Pokémonów Asha w laboratorium profesora Oaka

W rotacjiEdytuj

Ash's Pikachu Ash Unfezant Ash Oshawott
Pikachu Pidove → Tranquill → Unfezant Oshawott
Ash Pignite Ash Snivy Ash Scraggy
Tepig → Pignite Snivy Jajo → Scraggy
Ash Leavanny Ash Palpitoad Ash Boldore
Sewaddle → Swadloon → Leavanny Palpitoad Roggenrola → Boldore
Ash Krookodile
Krokorok → Krookodile

U Profesora OakaEdytuj

Ash Bulbasaur2 Ash Kingler Ash Muk
Bulbasaur Krabby → Kingler Muk
Ash Tauros Ash Snorlax Ash Heracross
Tauros (x30) Snorlax Heracross
Ash Bayleef Ash Quilava Ash Totodile
Chikorita → Bayleef Cyndaquil → Quilava Totodile
Ash Noctowl Ash Donphan Ash Swellow Quick Attack
Noctowl (shiny) Jajo → Phanpy → Donphan Taillow → Swellow
Ash Sceptile Ash Corphish Ash Torkoal
Treecko → Grovyle → Sceptile Corphish Torkoal
Glalie ice beam Ash Staraptor Ash Torterra
Snorunt → Glalie Starly → Staravia → Staraptor Turtwig → Grotle → Torterra
Ash Infernape Ash Buizel Ash Gible
Chimchar → Monferno → Infernape Buizel Gible

Na treninguEdytuj

Ash Primeape Ash Charizard Ash Squirtle
Primeape Charmander → Charmeleon → Charizard Squirtle

WymienioneEdytuj

Ash Raticate Ash Aipom
Raticate Aipom

WypuszczoneEdytuj

Ash Butterfree Ash Pidgeot Ash Lapras
Caterpie → Metapod → Butterfree Pidgeotto → Pidgeot Lapras

OddaneEdytuj

Casey Beedrill
Beedrill

NieoficjalneEdytuj

Sabrina Haunter Ash Larvitar
Haunter Larvitar

Status nieznanyEdytuj

Ash Gliscor
Gligar → Gliscor

TymczasoweEdytuj

Rapidash
Ash Rapidash Ash pożyczył go jeszcze jako Ponytę od Lary Laramie, gdy ta nie była w stanie wziąć udziału w Pokémonowym Maratonie. Chłopiec i Pokémon tak mocno się ze sobą związali emocjonalnie, że tuż przed finiszem Ognisty Kucyk ewoluował, zapewniając sobie zwycięstwo. Następnie Ash zwrócił go jego prawowitej właścicielce.
Debiut Ataki
Wyścig Pokémon! Stąpanie
Porygon
EP038 Ten Elektroniczny Pokémon zostaje pożyczony bohaterom, gdy decydują się oni wejść do systemu Centrum Pokémon, żeby uporać się z zaistniałymi w nim problemami. Po powrocie z cyberprzestrzeni, Ash oddaje go jego właścicielowi.
Debiut Ataki
EP038 Konwersja, Akcja, Wyostrzanie
Arbok
Arbok Asha Pokémon użyczany przez Egzaminatora Ligi Pokémon, który przypadł w udziale Ashowi. Używając go, chłopiec musiał się zmierzyć z Jolteonem. Ostatecznie użyty on zostaje do pokonania Zespołu R, a następnie zostaje zwrócony Egzaminatorowi.
Debiut Ataki
Ostateczny Egzamin Wściekłe Spojrzenie, Ściskanie
Weezing
Weezing Asha Pokémon użyczany przez Egzaminatora Ligi Pokémon, który przypadł w udziale Ashowi. Nasz bohater korzysta z jego pomocy w starciu z Flareonem, którego udaje mu się pokonać. Niestety, nie może on używać Weezinga w późniejszych walkach. Ostatni raz widzimy tego Trującego Stworka, gdy zostaje użyty do pokonania Zespołu R, a następnie zostaje zwrócony Egzaminatorowi.
Debiut Ataki
Ostateczny Egzamin Smog, Ściana Dymu, Akcja, Eksplozja
Meowth
PLEEI Meowth Pokémon użyczany przez Egzaminatora Ligi Pokémon, który przypadł w udziale Ashowi. Nie przydał się on zbytnio w walce z Vaporeonem Egzaminatora. Ostatecznie Meowth użyty zostaje do pokonania Zespołu R, a następnie zostaje zwrócony Egzaminatorowi.
Debiut Ataki
Ostateczny Egzamin! Ciosy Furii
Hoothoot
Hoothoot Asha Pokémona tego wypożyczyli wspólnie Ash, Misty i Brock, aby przy jego pomocy przedostać się przez las zamieszkiwany przez Pokémony Duchy. Żadne z nich nie miało pojęcia, że Hoothoot nie umie dobrze wykonać Psychicznych ataków, a także nie przepada zbytnio za chłopcami. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze.
Debiut Ataki
Czy to jest realne? Przewidywanie, Dziobanie
Staryu
Ash Misty Staryu Główny artykuł: Staryu Misty

Ash pożyczył Staryu od Misty do udziału w jednym z Grand Prix w odcinku Woda, naprzód! Nie wygrał jednak konkursu, a Staryu wrócił do Trenerki na koniec odcinka.

Debiut Ataki
Woda, naprzód! Prędkość, Wodna Broń, Akcja, Podwójne Uderzenie Kantem, Szybki Zwrot, Bąbelkowy Promień
Psyduck
Ash Misty Psyduck Główny artykuł: Psyduck Misty

Ash pożyczył Psyducka od Misty do udziału w jednym z Grand Prix w odcinku Woda, naprzód! Nie wygrał jednak konkursu, a Psyduck wrócił do Trenerki na koniec odcinka.

Debiut Ataki
Woda, naprzód! Machanie Ogonem, Rysa, Obezwładnienie, Zamęt, Wodna Broń, Psychiczny Cios
Seaking
Ash Seaking Ash złapał go w konkursie łowienia Seakingów. Zgodnie z zasadami zawodów, uczestnicy nie mogą zatrzymywać dla siebie schwytanych Pokémonów, więc nasz bohater wypuścił go z powrotem do jeziora tuż po zakończeniu konkurencji.
Debiut Ataki
Haczyk, żyłka, kołowrotek! Nieznane
Lombre
Ash Lombre Osobny artykuł: Lombre Brocka

Ash dowodził Lombre Brocka, podczas walki z Zespołem R.

Debiut Ataki
Once in a Mawile Nieznane
Hitmonlee
Hitmonlee Asha Ten Walczący Pokémon zostaje wypożyczony Ashowi w celu rozwiązania sporu między Mistrzem Hammem, a jego wnukiem. Ostatecznie Ash i Hitmonlee muszą mierzyć się z Hitmonchanem, którym kierowała May.
Debiut Ataki
Makaronowe Zaplątanie! Zakręcone Kopnięcie, Salto Cios, Kop Z Wyskoku, Centro Cios
Piplup
Ash Piplup Główny artykuł: Piplup Dawn

Ash dowodził Piplup'em Dawn podczas wędrówki w labiryncie.

Debiut Ataki
W labiryncie Bąbelkowy Promień
Sudowoodo
Ash Sudowoodo Główny artykuł: Sudowoodo Brocka

Ash dowodził Sudowoodo Brocka podczas wędrówki w labiryncie.

Debiut Ataki
W labiryncie Naśladowanie
Pachirisu
Ash Pachirisu Główny artykuł: Pachirisu Dawn

Ash dowodził Pachirisu Dawn podczas wędrówki w labiryncie.

Debiut Ataki
W labiryncie Wyładowanie
Raichu
Ash Raichu Ash wylosowuje go spośród Stworków, przygotowanych dla uczniów w pierwszym dniu trwania Letniej Akademii Pokémon. Jego zadaniem jest zaprzyjaźnienie się z Raichu i użycie go do późniejszych pojedynków. Elektryczna Mysz sprawia jednak Ketchumowi nieco trudności, ponieważ jest ona strasznym tchórzem. Na szczęście udaje się rozwiązać ten problem, a Raichu stawia czoła Monferno używanemu przez Angie.
Debiut Ataki
Letnia szkoła już nas woła! Tunel, Elektrowstrząs, Centro Cios, Podwójny Zespół
Spoink
Ash Spoink Pokémon ten zostaje wypożyczony Ashowi spośród zbiorów Letniej Akademii, na czas trwania Poké-Triathlonu. Pomimo swoich małych rozmiarów, jest on w stanie unieść na swoim grzbiecie Ketchuma, konkurując przy tym pod względem szybkości z Dodrio, czy Ariadosem.
Debiut Ataki
Triathlon - ostateczne starcie! Nieznane
Mantyke
Ash Mantyke Ash wylosowuje Mantyke spośród wielu Pokémonów na czas Poké-Triathlonu. Ten Wodny Stworek pomaga naszemu bohaterowi w pokonaniu etapu opierającego się na pływaniu. Jak na Pokémona dziecko, potrafił konkurować z takimi pływakami jak Sharpedo, czy Lapras.
Debiut Ataki
Cottonee
Ash Cottonne Ash tymczasowo dowodził dzikim Cottonee, aby pomóc mu pozyskać zainteresowanie miłości. Z pomocą Asha, Cottonee był w stanie nauczyć się unikać ataków i lepiej celować swoimi ruchami.
Debiut Ataki
Zakochany Cottonee! Zarodniki Bawełny, Bawełniana Straż, Ostry Liść, Kula Energii

CiekawostkiEdytuj

  • Ash nigdy oficjalnie nie złapał Pokémona typu Psychicznego, Stalowego i Ducha.
  • We wcześniejszych seriach oczy Asha miały kolor czarny, jednak w Unovie stały się brązowe.
  • Ash przybył do Unova wiosną. Świadczy o tym umaszczenie Deerling w pierwszym odcinku.
  • Ash w każdym regionie złapał co najmniej jednego startera.
    • W Kanto był to Bulbasaur, Squirtle i Charmander, który ewoluował w Charizarda.
    • W Johto: Cikorita, która ewoluowała w Bayleef, Cyndaquil, który wyewoluował w Quilavę i Totodile.
    • W Hoenn natomiast był to tylko Treecko, który stał się Sceptilem.
    • W regionie Sinnoh był to Turtwig, który stał się Torterrą i Chimchar, który wyewoluował w Infernape'a.
    • W Unovie Ash, tak samo jak w Kanto i w Johto, złapał trzy startery danego regionu, czyli w tym wypadku Snivy, Oshawotta i Tepiga, który aktualnie jest Pignitem.
  • Ash nigdy nie złapał startera przypominającego ptaka. Były one jednak starterami jego towarzyszek (May - Torchic, Dawn - Piplup).
  • Ash początkowo na startera chciał Squirtle'a.
Mistrzowie Pokémon
Gry:
mBlueLanceSteven StoneWallaceCynthiaAlderIrism
Animé:
mCaptainDrakeAsh KetchumJon DicksonTysonCynthiaWallaceTobiasAlderm
Manga:
mRedSteven StoneWallaceAsh KetchumProfesor Oakm
Postacie z Animé
Główne:
Ash KetchumPikachuMistyBrockTracey SketchitMayMaxDawnIrisCilan
Rywale:
GaryRitchieHarrisonDrewHarleyMorrisonTysonSolidadPaulZoeyNandoKennyConwayBarryUrsulaTobiasTripBiancaBurgundyStephanGeorgiaKotetsuVirgil
Profesorowie:
Profesor OakProfessor IvyProfessor ElmProfessor BirchProfessor RowanProfessor CarolinaProfessor JuniperDr. Fennel
Krewni:
Delia KetchumFlintLolaForrestRodzeństwo BrockaDaisyVioletLilyNormanCarolineJohannaChiliCress
Przestępcy:
JessieJamesMeowthGiovanniButchCassidyDr. NambaMatoriPierceDr. ZagerArchieShellyMaxieTabithaHunter JCyrusSaturnMarsJupiterCharon
Epizodyczne:
Oficer JennySiostra JoyTodd SnapCharles GoodshowCaseyLizaSakuraLancePan SukizoRaoul ContestaVivian MeridianScottLilian MeridianMarianRhondaCynthiaAngieLookerLyraKhouryDon GeorgeAlderLukeFreddy O'MartianIngoEmmetMontgomeryJervisLiderzyElitarna CzwórkaFrontier Brains