FANDOM

Dawn
ヒカリ Hikari
Dawn BW2
Art Dawn w Serii Najlepsze Życzenia
Wiek 10 lat (debiut)
Płeć Kobieta
Kolor oczu Niebieskie
Kolor włosów Granatowe
Miasto Twinleaf Town
Region Sinnoh
Rodzina Johanna (matka)
Debiut w anime Pierwsza podróż!

Dawn (Jap. ヒカリ Hikari) - dziesięcioletnia koordynatorka i była towarzyszka Asha i Brocka. Jej celem jest zostać Super Koordynatorką tak jak jej mama, Johanna. Jej starterem jest Piplup, kórego otrzymała od Profesora Rowana w pierwszym odcinku serii Diament i Perła.

PostaćEdytuj

Dawn już od samego początku wiedziała, że zostanie koordynatorką. W pierwszą podróż wyrusza razem z wodnym Pokémonem - Piplupem. Wkrótce poznaje Asha i Brocka, z którymi decyduje się podróżować.

W jej pierwszych w życiu pokazach dociera aż do finału, w którym przegrywa z najlepszą przyjaciółką, a zarazem rywalką - Zoey. Nie załamała się ona jednak, a w drugich pokazach wygrała z przyjacielem z dzieciństwa, Kennym, zdobywając swoją pierwszą wstążkę.

Niestety, mimo wielu wysiłków i starań, aż dwa razy pod rząd nie przeszła rund apelowych, co doprowadziło do całkowitej zmiany w jej charakterze. Stała się niezdecydowana, zdenerwowana i straciła poczucie własnej wartości. Odzyskać równowagę pomogła jej dopiero walka z Maylene.
DP067

Dawn podczas walki z Maylene

Dawn powróciła w naprawdę dobrym stylu wygrywając w Pucharze Wallace'a z May. Wygrana uświadomiła jej, że nie należy przejmować się porażkami, a pokora i pewność siebie dadzą jej zwycięstwo.

Kiedy jej Swinub ewoluował, przestał całkowicie słuchać Dawn i sprawiał mnóstwo problemów. Po drugiej ewolucji było jeszcze gorzej. Pewnego dnia Dawn z Mamoswine'm zgubili się, a on został ranny. Dziewczyna pomogła mu, dzięki czemu ich więź zaczęła odradzać się na nowo. Mamoswine jednak nie zostaje od razu posłuszny w pełni. Przez swój charakter znów doprowadza do porażki Dawn. Ta jednak pozostaje dobrej myśli i wierzy, że ona i Mamoswine zostaną jeszcze najlepszymi przyjaciółmi.

Young Dawn

Mała Dawn

Dawn miała w dzieciństwie dwóch bardzo dobrych przyjaciół, Leonę i Kenny'ego, którzy przezywali ją Dee Dee. Zabroniła ona jednak mówić Ashowi i Brockowi o przyczynie tego przezwiska. Wkrótce jednak okazało się, że był to skutek wypadku z Plusle'm i Minun'em. Dee Dee był to skrót od Diamentowa Dzidzia. Ursula - jedna z rywalek Dawn - podsłuchała rozmowę dziewczyny z przyjaciółmi i wykorzystała to w najbliższych pokazach. Udaje jej się doprowadzić do chwilowego załamania Dawn, jednak ta za namową Mamoswine'a i Cyndaquil'a postanawia wziąć się w garść i ostatecznie pokonała Ursulę.

Podczas Wielkiego Festiwalu pomyślnie przechodzi pierwszą rundę, a w następnym odcinku walczy z Ursulą, którą pokonuje, dzięki wielkiej determinacji i woli zwycięstwa. W półfinale pokonuje Jessilinę, awansując do finału, w którym miała zmierzyć się z Zoey. Ostatecznie przegrywa z nią i osiąga drugie miejsce. Mimo wszystko jest szczęśliwa i dumna, nie tylko z siebie, ale przede wszystkim z jej Pokémonów.

Dawn Cheer

Dawn w stroju cheerleaderki

Tuż po Lidze Sinnoh, razem z Ashem i Brockiem wraca do Twinleaf. Początkowo chciała ona iść z nimi do Kanto, jednak przez to, że dostała zaproszenie od Paris, postanawia zostać w rodzinnym Sinnoh. Jakiś czas później wyrusza do Hoenn, by tam brać udział w pokazach.

W BW085 okazuje się, że Dawn przyjechała do Unovy i mieszkała w willi Cynthi w mieście Undella. Dziewczyna poznaje wtedy Iris i Cilana oraz oznajmia, że zamierza wziąć udział w Światowym Pucharze Juniorów, w którym ostatecznie zajmuje ósme miejsce.

CharakterystykaEdytuj

Dawn snow pt

Dawn w stroju zimowym

Dawn, jako koordynatorka, poświęca bardzo dużo uwagi wyglądowi. Potrafi projektować wspaniałe ubrania, nie tylko dla Pokémonów, ale także dla ludzi.

Ash and Dawn Arguing

Temperament Dawn

Dawn jest raczej pewna siebie i potrafi postawić na swoim. Jest też upartą, ale i wrażliwą dziewczyną. Nigdy się nie poddaje i zrobi wszytko aby osiągnąć swój cel.

Dawn potrafi wymyślać doskonałe kombinacje, które nie tylko wyglądają pięknie, ale są również bardzo potężne. Zaczynała od wydłużenia dziobu Piplup'a, a obecnie potrafi doskonale łączyć przeciwieństwa. Idealnym tego przykładem jest Płomień Lodu.

OsiągnięciaEdytuj

File-Dawn ribbon4

Wstążki Dawn przed DP182

  • Drugie miejsce w Nieoficjalnych Pokazach
  • Drugie miejsce w Turnieju Dwuwalk Miasta Hearthome
  • Zwycięzca w Pokazach Mody miasta Hearthome
  • Turniej Pokémon Ping Ponga
  • Turniej Walk Festiwalu Twinleaf
  • Top2 Wielkiego Festiwalu Sinnoh
  • Top8 w Światowym Pucharze Juniorów

PokémonyEdytuj

Dawn doskonale wie jak obchodzić się z Pokémonami i nie ma problemu z opieką nad nimi. Tak na prawdę pierwszym, który sprawiał jej jakikolwiek kłopot, był Buizel. On jednak po prostu kochał walki i był niezadowolony, że trafił do koordynatorki. Prawdziwym utrapieniem dla Dawn stało się zachowanie Mamoswine'a i dziewczyna długo nie mogła sobie z nim poradzić. W końcu jednak jej się to udaje.

Przy sobieEdytuj

Jun i Piplup w Unovie Dawn Buneary 296
Piplup Buneary Pachirisu
Dawn Mamoswine Jun i Quilava Jun i Togekiss
Swinub → Piloswine → Mamoswine Jajo → Cyndaquil → Quilava Togekiss

Na TreninguEdytuj

Dawn Ambipom
Aipom → Ambipom

WymienioneEdytuj

DP187
Buizel

TymczasoweEdytuj

Pikachu
Dawn Pikachu Osobny artykuł: Pikachu Asha

Dawn spotyka Pikachu Asha, niedługo po wyjeździe z Laboratorium Profesora Rowana. Postanawia ona go złapać, ale gdy Pikachu nie łapie się do PokéBalla, domyśla się, że ma trenera. Dawn opiekuje się nim, by potem zwrócić go Ashowi.

Debiut Ataki
Dwa stopnie rozdzielenia! Nieznane
Croagunk
Dawn Croagunk Osobny artykuł: Croagunk Brocka

Dawn dowodziła Croagunk'iem Brocka podczas wędrówki po labiryncie.

Debiut Ataki
W labiryncie Nieznane
Grimer
Dawn Grimer Dawn wylosowuje tego Pokémona pośród Stworków, przygotowanych dla uczniów w pierwszym dniu trwania Letniej Akademii Pokémon. Jej zadaniem jest zaprzyjaźnienie się z Grimer'em i użycie go do późniejszych pojedynków. Ten Trujący Pok jest bardzo przyjacielski i gdy zauważa, że Dawn nie przeszkadza jego wygląd i zapach, szybko zaczyna traktować ją z szacunkiem. Co więcej, imponuje on dziewczynce swoją gibkością.
Debiut Ataki
Letnia szkoła już nas woła! Trujący Gaz, Błoto
Dodrio
Dawn Dodrio Pokémon ten zostaje wypożyczony Dawn spośród zbiorów Letniej Akademii, na czas trwania Poké-Triathlonu. Znany ze swej niezwykłej szybkości i zwinności, Dodrio pozwala jej niemal od razu zająć pozycję w czołówce wyścigu, gdzie konkuruje o pierwsze miejsce z takimi Pokémonami jak Spoink, czy Ariados.
Debiut Ataki
Triathlon - ostateczne starcie! nieznane
Sharpedo
Conway's Floatzel Dawn wylosowuje Sharpedo spośród wielu Pokémonów na czas Poké-Triathlonu. Ten Wodny Stworek pomaga naszej bohaterce w pokonaniu etapu opierającego się na pływaniu. Jest on niezwykle szybki i zwrotny, w związku z czym z łatwością może konkurować z takimi pływakami jak Feraligatr, czy Floatzel.
Debiut Ataki

CiekawostkiEdytuj

  • Jej rower, tak samo jak rower Misty i May, został "spalony" przez Piorun Pikachu Asha.
  • Dawn nigdy nie przegrała z Ursulą.
  • Dawn nigdy nie wygrała z Zoey.
Postacie z Animé
Główne:
Ash KetchumPikachuMistyBrockTracey SketchitMayMaxDawnIrisCilan
Rywale:
GaryRitchieHarrisonDrewHarleyMorrisonTysonSolidadPaulZoeyNandoKennyConwayBarryUrsulaTobiasTripBiancaBurgundyStephanGeorgiaKotetsuVirgil
Profesorowie:
Profesor OakProfessor IvyProfessor ElmProfessor BirchProfessor RowanProfessor CarolinaProfessor JuniperDr. Fennel
Krewni:
Delia KetchumFlintLolaForrestRodzeństwo BrockaDaisyVioletLilyNormanCarolineJohannaChiliCress
Przestępcy:
JessieJamesMeowthGiovanniButchCassidyDr. NambaMatoriPierceDr. ZagerArchieShellyMaxieTabithaHunter JCyrusSaturnMarsJupiterCharon
Epizodyczne:
Oficer JennySiostra JoyTodd SnapCharles GoodshowCaseyLizaSakuraLancePan SukizoRaoul ContestaVivian MeridianScottLilian MeridianMarianRhondaCynthiaAngieLookerLyraKhouryDon GeorgeAlderLukeFreddy O'MartianIngoEmmetMontgomeryJervisLiderzyElitarna CzwórkaFrontier Brains